(Created page with "{{Section |Type=Principle |Ordinal=4 |Name fi=Meritoituminen |Name sv=Meritering |Name en=Merit |Description fi=Oppimisen ja oppimateriaalien avoimuuden kehittämiseen tehtyä työtä arvostetaan meritoitumiskriteereissä ja työtehtävien suunnittelussa. |Description sv=Arbete med utveckling av öppen utbildning och öppna lärresurser beaktas i meriteringskriterier och planering av arbetsuppgifter. |Description en=Work for developing open education and educational reso...") |
No edit summary |
||
(One intermediate revision by the same user not shown) | |||
Line 16: | Line 16: | ||
|Description sv=Kartläggning av utgångsläget: År 2021 identifierar Samordningen av öppen vetenskap god praxis, hur utveckling av öppenhet inom utbildning och lärresurser beaktas i arbetsuppgifter samt hur det meriteras. Dessutom planerar Samordningen av öppen vetenskap mätredskap och faktaunderlag för utvärdering av meriter tillsammans med CSC, högskolor och övriga organisationer som utveck-lar öppen utbildning. | |Description sv=Kartläggning av utgångsläget: År 2021 identifierar Samordningen av öppen vetenskap god praxis, hur utveckling av öppenhet inom utbildning och lärresurser beaktas i arbetsuppgifter samt hur det meriteras. Dessutom planerar Samordningen av öppen vetenskap mätredskap och faktaunderlag för utvärdering av meriter tillsammans med CSC, högskolor och övriga organisationer som utveck-lar öppen utbildning. | ||
|Description en=Review of the initial situation: In 2021, Open Science Coordination will identify the best practices, how the development of open education and educational resources will be taken into consideration in duties and how they will be given merits. In addition, Open Science Coordination plans, together with CSC, universities and other organisations developing open education, the indicators and knowledge base to support the evaluation of merits. | |Description en=Review of the initial situation: In 2021, Open Science Coordination will identify the best practices, how the development of open education and educational resources will be taken into consideration in duties and how they will be given merits. In addition, Open Science Coordination plans, together with CSC, universities and other organisations developing open education, the indicators and knowledge base to support the evaluation of merits. | ||
|Responsible actor=Avoimen tieteen koordinaatio, Avointa oppimista kehittävä organisaatio, CSC, Korkeakoulu | |||
}}{{Action | }}{{Action | ||
|Ordinal=B | |Ordinal=B | ||
Line 24: | Line 25: | ||
|Description sv=Kontinuerlig uppföljning: Görs som en del av den nationella uppföljningen av öppen vetenskap. | |Description sv=Kontinuerlig uppföljning: Görs som en del av den nationella uppföljningen av öppen vetenskap. | ||
|Description en=Continuous monitoring: As part of the national monitoring of open science. | |Description en=Continuous monitoring: As part of the national monitoring of open science. | ||
|Responsible actor=Avoimen tieteen koordinaatio | |||
}} | }} | ||
|Document=Oppiminen | |Document=Oppiminen | ||
}} | }} |
Latest revision as of 10:34, 19 October 2022
Type | SectionType:Principle |
---|---|
Ordinal | 4 |
Name (fi) | Meritoituminen |
Name (sv) | Meritering |
Name (en) | Merit |
Description (fi) | Oppimisen ja oppimateriaalien avoimuuden kehittämiseen tehtyä työtä arvostetaan meritoitumiskriteereissä ja työtehtävien suunnittelussa. |
Description (sv) | Arbete med utveckling av öppen utbildning och öppna lärresurser beaktas i meriteringskriterier och planering av arbetsuppgifter. |
Description (en) | Work for developing open education and educational resources is evaluated in the merit criteria and in the planning of duties. |
Deadline year | |
Tags | |
Document | Oppiminen |
Page name | Oppiminen/Section:4 |
Actions | |
Has parent page |
Actions
Ordinal | Name (fi) | Name (sv) | Name (en) | Actions |
---|---|---|---|---|
A | Nykytilanteen kartoitus | Kartläggning av utgångsläget | Review of the initial situation | |
B | Jatkuva seuranta | Kontinuerlig uppföljning | Continuous monitoring |