Oppiminen/Section:3: Difference between revisions

From Linjauskone
No edit summary
No edit summary
 
(One intermediate revision by the same user not shown)
Line 3: Line 3:
|Ordinal=3
|Ordinal=3
|Name fi=Oppijoiden monimuotoisuus
|Name fi=Oppijoiden monimuotoisuus
|Name sv=Diversitet ???
|Name sv=De lärandes diversitet
|Name en=Diversity of learners
|Name en=Diversity of learners
|Description fi=Avoimen oppimisen ja avointen oppimateriaalien kehittämisessä huomioidaan niiden saavutettavuus ja soveltuminen monenlaisille oppijoille.
|Description fi=Avoimen oppimisen ja avointen oppimateriaalien kehittämisessä huomioidaan niiden saavutettavuus ja soveltuminen monenlaisille oppijoille.
|Description sv=Vid  utveckling  av  öppen  utbildning  och  öppna  lärresurser  beaktas  tillgänglighet samt  lämplighet för många slags inlärare.
|Description sv=Vid  utveckling  av  öppen  utbildning  och  öppna  lärresurser  beaktas  tillgänglighet samt  lämplighet för många slags inlärare.
|Description en=The development of open education and open educational resources takes into account their accessibility and applicability to a diversity of learners.
|Description en=The development of open education and open educational resources takes into account their accessibility and applicability to a diversity of learners.
|Actions={{Action
|Actions={{Action
Line 16: Line 16:
|Description sv=Kartläggning av utgångsläget: År 2021 kartläg-ger och identifierar Samordningen av öppen vetenskap kriterier för lärresursers tillgänglighet. Senast år 2022 identifieras kriterier för hur inlä-rarnas mångfald samt innehållets ansvarsfullhet beaktas i öppen utbildning och lärresurser.
|Description sv=Kartläggning av utgångsläget: År 2021 kartläg-ger och identifierar Samordningen av öppen vetenskap kriterier för lärresursers tillgänglighet. Senast år 2022 identifieras kriterier för hur inlä-rarnas mångfald samt innehållets ansvarsfullhet beaktas i öppen utbildning och lärresurser.
|Description en=Review of the initial situation: In 2021, Open Science Coor­dination  will  identify  the  criteria  for  the  accessibility  of  educational  resources.  By  2022,  the  criteria  for  observing  the diversity of learners and the responsibility of content in open education and educational resources will be identified.
|Description en=Review of the initial situation: In 2021, Open Science Coor­dination  will  identify  the  criteria  for  the  accessibility  of  educational  resources.  By  2022,  the  criteria  for  observing  the diversity of learners and the responsibility of content in open education and educational resources will be identified.
|Responsible actor=Avoimen tieteen koordinaatio
}}{{Action
}}{{Action
|Ordinal=B
|Ordinal=B
Line 24: Line 25:
|Description sv=Kontinuerlig uppföljning: Görs som en del av den nationella uppföljningen av öppen vetenskap.
|Description sv=Kontinuerlig uppföljning: Görs som en del av den nationella uppföljningen av öppen vetenskap.
|Description en=Continuous monitoring: As part of the national monitoring of open science.
|Description en=Continuous monitoring: As part of the national monitoring of open science.
|Responsible actor=Avoimen tieteen koordinaatio
}}
}}
|Document=Oppiminen
|Document=Oppiminen
}}
}}

Latest revision as of 10:31, 19 October 2022


Type SectionType:Principle
Ordinal 3
Name (fi) Oppijoiden monimuotoisuus
Name (sv) De lärandes diversitet
Name (en) Diversity of learners
Description (fi) Avoimen oppimisen ja avointen oppimateriaalien kehittämisessä huomioidaan niiden saavutettavuus ja soveltuminen monenlaisille oppijoille.
Description (sv) Vid utveckling av öppen utbildning och öppna lärresurser beaktas tillgänglighet samt lämplighet för många slags inlärare.
Description (en) The development of open education and open educational resources takes into account their accessibility and applicability to a diversity of learners.
Deadline year
Tags
Document Oppiminen
Page name Oppiminen/Section:3
Actions
Has parent page

Actions

Ordinal Name (fi) Name (sv) Name (en) Actions
A  Nykytilanteen kartoitus Kartläggning av utgångsläget Review of the initial situation
B  Jatkuva seuranta Kontinuerlig uppföljning Continuous monitoring

Sivustoa ylläpitää Avoimen tieteen ja tutkimuksen (AVOTT) kansallisen koordinaation sihteeristö, joka toimii Tieteellisten seurain valtuuskunnassa (TSV) Opetus- ja kulttuuriministeriön (OKM) rahoituksella. Avoimen tieteen ja tutkimuksen koordinaatio edistää avoimen tieteen ja tutkimuksen toteutumista sekä keskustelua sen mahdollisuuksista, haasteista sekä niiden ratkaisuista Suomessa.

Webbplatsen upprätthålls av Sekretariatet för den nationella samordningen av öppen vetenskap och forskning. Sekretariatet verkar vid Vetenskapliga samfundens delegation med finansiering från undervisnings- och kulturministeriet. Samordningen främjar öppen vetenskap och forskning samt diskussion kring dess möjligheter, utmaningar och lösningar i Finland.

This website is maintained by the Secretariat of the National Coordination for Open Science and Research in Finland (AVOTT), which operates in the Federation of Finnish Learned Societies (TSV) with funding from the Ministry of Education and Culture (OKM). The Open Science and Research Coordination promotes open science and research, as well as discussion on its opportunities, challenges and their solutions in Finland.