Oppiminen/Section:1: Difference between revisions

From Linjauskone
(Created page with "{{Section |Type=Principle |Ordinal=1 |Name fi=Laatu |Name sv=Kvalitet |Name en=Quality |Description fi=Opetuksen ja sen yhteydessä kehitettyjen avoimien oppimateriaalien sisällön luotettavuutta ja muita laadun osatekijöitä arvioidaan avoimuuden ohella. |Description sv=Vid utvärdering av utbildning och öppna lärresurser som utvecklas i samband med den beaktas utöver öppenhet också innehållets tillförlitlighet och andra till kvaliteten bidragande faktore...")
 
No edit summary
 
(3 intermediate revisions by the same user not shown)
Line 8: Line 8:
|Description sv=Vid  utvärdering  av  utbildning  och  öppna  lärresurser som utvecklas i samband med den beaktas utöver öppenhet också innehållets tillförlitlighet och andra till kvaliteten bidragande faktorer.
|Description sv=Vid  utvärdering  av  utbildning  och  öppna  lärresurser som utvecklas i samband med den beaktas utöver öppenhet också innehållets tillförlitlighet och andra till kvaliteten bidragande faktorer.
|Description en=When evaluating education and open educational resources developed with it, the reliability of their content and other elements defining their quality are considered in addition to their openness.
|Description en=When evaluating education and open educational resources developed with it, the reliability of their content and other elements defining their quality are considered in addition to their openness.
|Actions={{Action
|Ordinal=A
|Name fi=Nykytilanteen kartoitus
|Name sv=Kartläggning av utgångsläget
|Name en=Review of the initial situation
|Description fi=Nykytilanteen kartoitus: Vuonna 2021 Avoimen tieteen koordinaatio selvittää, miten oppimisen ja oppimateriaalien yleisiä laatukriteerejä voi soveltaa avoimeen oppimiseen ja avoimiin oppimateriaaleihin, ja mitä muita laatukriteereitä tarvitaan.
|Description sv=Kartläggning av utgångsläget: År 2021 utreder Samordningen av öppen vetenskap hur de allmänna kvalitetskriterierna för utbildning och lärresurser kan tillämpas på öppen utbildning och öppna lärresurser samt vilka övriga kvalitetskrite-rier som krävs.
|Description en=Review of the initial situation: In 2021, Open Science Coor­dination will determine how the general quality criteria for education and educational resources can be applied  to open education and open educational resources, and what other quality criteria are needed.
|Responsible actor=Avoimen tieteen koordinaatio
}}{{Action
|Ordinal=B
|Name fi=Jatkuva seuranta
|Name sv=Kontinuerlig uppföljning
|Name en=Continuous monitoring
|Description fi=Jatkuva seuranta: Kriteerien seurannan lisäksi yliopistot ja ammattikorkeakoulut varmistavat omissa laatujärjestel­missään, että  panostukset avoimien oppimateriaalien ja muun avoimesti saatavilla olevan opetuksen laatimiseen ja hyödyntämiseen lisäävät opetuksen  kokonaislaatua. Korkeakoulut varmistavat, että laadukasta lähiopetusta järjestetään, vaikka oppimateriaaleja ja opetusta on laajalti saatavilla avoimesti.
|Description sv=Kontinuerlig uppföljning: Utöver uppföljning av kriterierna säkerställer universitet och yrkeshögskolor i sina egna kvalitetssystem att satsningar på utarbetande och användning av öppna lärresurser och övrig öppen undervisning ökar undervisningens totala kvalitet. Högskolorna säkerställer att närundervisning av hög kvalitet ordnas även om lärresurser och undervisning är öppet tillgängliga i stor utsträckning.
|Description en=Continuous monitoring: In addition to monitoring the criteria, universities and universities of applied sciences ensure in their own quality systems that investments in creating and using open educational resources and other openly accessible education increase the overall quality of education. The universities ensure that high­ quality con­tact teaching is provided, even though open educational resources and education are extensively available.
|Responsible actor=Ammattikorkeakoulu, Korkeakoulu, Yliopisto
}}
|Document=Oppiminen
|Document=Oppiminen
}}
}}

Latest revision as of 10:33, 19 October 2022


Type SectionType:Principle
Ordinal 1
Name (fi) Laatu
Name (sv) Kvalitet
Name (en) Quality
Description (fi) Opetuksen ja sen yhteydessä kehitettyjen avoimien oppimateriaalien sisällön luotettavuutta ja muita laadun osatekijöitä arvioidaan avoimuuden ohella.
Description (sv) Vid utvärdering av utbildning och öppna lärresurser som utvecklas i samband med den beaktas utöver öppenhet också innehållets tillförlitlighet och andra till kvaliteten bidragande faktorer.
Description (en) When evaluating education and open educational resources developed with it, the reliability of their content and other elements defining their quality are considered in addition to their openness.
Deadline year
Tags
Document Oppiminen
Page name Oppiminen/Section:1
Actions
Has parent page

Actions

Ordinal Name (fi) Name (sv) Name (en) Actions
A  Nykytilanteen kartoitus Kartläggning av utgångsläget Review of the initial situation
B  Jatkuva seuranta Kontinuerlig uppföljning Continuous monitoring

Sivustoa ylläpitää Avoimen tieteen ja tutkimuksen (AVOTT) kansallisen koordinaation sihteeristö, joka toimii Tieteellisten seurain valtuuskunnassa (TSV) Opetus- ja kulttuuriministeriön (OKM) rahoituksella. Avoimen tieteen ja tutkimuksen koordinaatio edistää avoimen tieteen ja tutkimuksen toteutumista sekä keskustelua sen mahdollisuuksista, haasteista sekä niiden ratkaisuista Suomessa.

Webbplatsen upprätthålls av Sekretariatet för den nationella samordningen av öppen vetenskap och forskning. Sekretariatet verkar vid Vetenskapliga samfundens delegation med finansiering från undervisnings- och kulturministeriet. Samordningen främjar öppen vetenskap och forskning samt diskussion kring dess möjligheter, utmaningar och lösningar i Finland.

This website is maintained by the Secretariat of the National Coordination for Open Science and Research in Finland (AVOTT), which operates in the Federation of Finnish Learned Societies (TSV) with funding from the Ministry of Education and Culture (OKM). The Open Science and Research Coordination promotes open science and research, as well as discussion on its opportunities, challenges and their solutions in Finland.