Ero sivun ”Oppiminen” versioiden välillä
Ei muokkausyhteenvetoa |
Ei muokkausyhteenvetoa |
||
Rivi 4: | Rivi 4: | ||
__TOC__ | __TOC__ | ||
===Linjauksen | ===Linjauksen päämäärä=== | ||
Avoimien oppimateriaalien laatiminen, hyödyntäminen ja yhteiskehittäminen sekä muut avoimet opetuskäytännöt ovat osa korkeakoulutuksen arkea ja mahdollistavat jatkuvan oppimisen | Avoimien oppimateriaalien laatiminen, hyödyntäminen ja yhteiskehittäminen sekä muut avoimet opetuskäytännöt ovat osa korkeakoulutuksen arkea ja mahdollistavat jatkuvan oppimisen | ||
Versio 19. lokakuuta 2022 kello 10.43
Oppimisen ja oppimateriaalien avoimuus, Oppimisen ja oppimateriaalien sekä tutkimusjulkaisujen avoimuus. Korkeakoulu- ja tutkimusyhteisön kansallinen linjaus ja toimenpideohjelma 2021–2025: Opinnäytetöiden avoimuuden osalinjaus
Linjauksen päämäärä
Avoimien oppimateriaalien laatiminen, hyödyntäminen ja yhteiskehittäminen sekä muut avoimet opetuskäytännöt ovat osa korkeakoulutuksen arkea ja mahdollistavat jatkuvan oppimisen
Glossary terms:
- Not found Term without namespace
Example of getting Objectives.
Type | DocumentType:Policy |
---|---|
Name (fi) | Oppimisen ja oppimateriaalien avoimuuden linjaus |
Name (sv) | Policy för öppen utbildning och öppna lärresurser |
Name (en) | Policy for open education and educational resources |
Description (fi) | Linjaus koostuu yhteisistä periaatteista ja (a) oppimateriaalien avoimen saatavuuden sekä (b) avoimien oppimis- ja opetuskäytäntöjen osalinjauksista, joissa määritellään tavoitteita ja toimenpiteitä. Periaatteissa määritellään yleiset ehdot oppimisen ja oppimateriaalien avoimuuden edistämiselle. Ne sanoittavat korkeakoulu- ja tutkimusyhteisölle tärkeitä asioita, joista on pidettävä kiinni avoimuutta edistettäessä. Osalinjauksiin kirjatut tavoitteet ovat enemmän aikaan sidottuja päämääriä, ja niihin liittyy konkreettisia toimenpiteitä |
Description (sv) | Denna policy har utformats av det finländska högskoleoch forskarsamfundet. Ansvaret för arbetet har legat hos en arbetsgrupp som sammankallats av Expertgruppen för öppen utbildning inom Samordningen av öppen vetenskap vid Vetenskapliga samfundens delegation (TSV). Arbetet har letts av den nationella styrgruppen för öppen vetenskap och forskning. Denna policy stöder Deklarationen för öppen vetenskap och forskning 2020–2025. Denna policy består av gemensamma principer samt delpolicyer för (a) öppen tillgång till lärresurser och b) öppna lärmetoder där mål och åtgärder fastställs. |
Description (en) | The policy is composed of joint principles and policy components of (a) open access to educational resources and (b) open educational practices that determine objectives and actions. The principles define the general terms and conditions for promoting open education and educational resources. They consist of important principles for the higher education and research community that must be adhered to in the promotion of openness. The objectives recorded in the policy components are more time-dependent goals that involve concrete actions. |
Field | Domain:Education |
Validity start | 2021 |
Validity End | 2025 |
Tags | |
Has part | Avoimet oppimis- ja opetuskäytännöt, Oppimisen ja oppimateriaalien avoimuus |
Is part of |
Sections
Ordinal | Name (fi) | Name (sv) | Name (en) | Type | |
---|---|---|---|---|---|
1 | Laatu | Kvalitet | Quality | Periaate | show / edit |
2 | Tekijänoikeus | Upphovsrätt | Copyright | Periaate | show / edit |
3 | Oppijoiden monimuotoisuus | De lärandes diversitet | Diversity of learners | Periaate | show / edit |
4 | Meritoituminen | Meritering | Merit | Periaate | show / edit |
Viitteet
- ^ Käyttöönotto vaiheittain 2019−2020, ks. aoe.fi.
- ^ Ks. digivisio2030.fi.
- ^ DOI: 10.23847/isbn.9789525995237.